۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

اسداله بادامچیان: در دادسرا گفتم من به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم

سحام نیوز: برگزاری دادگاه و پخش اعترافات محمدعلی ابطحی و محمد عطریانفر در روزهای گذشته واكنش بسیاری از فعالان سیاسی را سبب شده است. روزنامه فرهیختگان نوشت، عطاء‌الله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات و عضو هیات‌رئیسه مجلس اول با اشاره به این موضوع، حادثه‌ای تاریخی را بازخوانی كرده است. به گفته مهاجرانی در هنگامه اخذ رای اعتماد برای علی‌اكبر پرورش عضو برجسته حزب موتلفه اسلامی برای وزارت آموزش و پرورش مطالبی درباره نامه او به تیمسار ناجی و تقاضای عفو مطرح شد اما بسیاری از نمایندگان مجلس با توجه به شرایط روز این نامه را بلا اشكال دانستند. در گفت‌وگویی با اسدالله بادامچیان عضو موتلفه اسلامی ماجرای آن نامه شرح داده شده است. بادامچیان در توضیح این نامه اعلام می‌كند كه خود او نیز در سال ١٣٤٤ در دادرسی گفته است كه من به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم. در مورد جناب آقای پرورش برای آقای ناجی گفته‌اند آقای پرورش بنا به نظر شهید بهشتی این نامه را داده بودند برای اینكه آزاد شوند و آقای پرورش یك سری اسرار داشت كه ممكن بود آن اسرار لو برود و یك سری روابط در اصفهان بود كه ایشان باید برقرار می‌كرد، لذا از تهران و از مركزیت مبارزه، شهید بهشتی نظر دادند كه نامه دهند و بگویند كه من بی‌گناه هستم و من را آزاد كنید. بنابراین ایشان در آنجا یك وظیفه مبارزاتی را انجام داده‌اند. من می‌گویم كه در تاریخ ثبت شود آنها هم آمدند گفتند ایشان تقاضای عفو كرده است چه تقاضای عفوی! ایشان وظیفه‌اش را انجام داده است یا اینكه مثلا بنده در سال ٤٤ در دادرسی گفتم كه به نظام سلطنتی مشروطه وفادارم. چه چیزی را وفادارم؟ من آنجا دستگیر شدم و جرمی هم نداشتم و نوشتم. من خودم این را می‌گویم من مبارز ضدشاه كه در سال ٤٣ كه در زندان قزل‌قلعه این همه من را شكنجه كردند و چیزی هم از من لو نرفته است و عضو بنیانگذار موتلفه هم هستم حال می‌خواهند من را آزاد كنند حال من بیایم و بگویم مرگ بر شاه آنجا كه نباید می‌گفتم باید بیرون می‌آمدم و مبارزه را ادامه می‌دادم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر