۱۳۸۸ مرداد ۲۳, جمعه

نامه سرگشاده دکتر سیدمصطفی آزمایش به مجتهد مجاهد حضرت آیت الله کروبی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای شیخ مهدی کروبی  با سلام و تحیت و مسألت توفیق عبادات خالصانه برای سرکار در آستانه ماه مبارک رمضان شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن امروز مسلمانان جهان به استقبال ماه خاص پروردگار دو عالم؛ و مُنزِل و مُنّزل قرآن میشتابند و درخفا و علن به یکدیگر با تبسمی خاص میگویند: ”دیدی که راز پنهان ، آخر شد آشکارا” آری، اکنون که عمق فجایع آشکار شده، در این راه صادقانه باید به صحت پیش بینیهای دقیق شما -جهادکننده فی سبیل الحق- مرحبا و حبذّا گفت که از قریب به چهارسال قبل با درایت و روشن بینی تمام، پا درمیدان نهادید و به دفاع از حقوق اقلیت سه میلیونی دراویش گنابادی در ضرورت برخورداری از حق حسینیه داشتن و برگزاری مراسم معمول مسلمانان شیعه اثنی عشری به ویژه اقامه نمازهای جماعت در اقتدا به مأذونین و مشایخ این سلسله پرداختید و با تقبیح محکم خود، قبح عمل تخریب حسینیه های آنان و سرکوب پیروانشان را یادآور شُدید، جان کلام نیز در همین جاست در همین درایت و پیش بینی  امروز دلیل عکس العملهای بجا و به موقع آن روز حضرت عالی آشکار میگرددوقتی “رئیس موسسه تحقیقاتی ولیعصر” یا امام جمعه فلان شهر میگویند شرط قبولی عبادات، اعتقاد به “ولایت فقیه” است، و وقتی “رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه” رسماً اعلام میکند که نمازجمعه، “نماز حکومتی” است، دیگر امر برهمه روشن میشود و مطلب پوشیده ای بجا نمی .ماند  حضرت کروبی  معنی این بیانات و اظهارات “بدیع” نظیر “ولایت پذیری شرط قبولی عبادات است” چیست؟ بنا بر برداشت نویسنده این مقال، معنی این اظهارات آن است که – از نظر گویندگان این بیانات- نمازی ، نماز بحساب می آید که در آن نمازگزار، معتقد به “ولایت فقیه” به عنوان رکن عباداتش باشد و برای بیان اعتقادش در مراسم نماز شرکت کند  معنی اخرای این عبارت آن است که داشتن اعتقاد به خدا یا اقامه نماز برای خدا – و فقط برای خدا- از نظر آقای تقوی و همکیشانش، عملی شرک آمیز بشمار میرود و علامت مُشرک بودن فاعل آن است! شرک به “ولی فقیه”! یعنی الله و خداوند سبحان را همطراز و همشأن “ولی فقیه” قرار میدهد ونسبت به کسانی که برای خداوند سر به خاک مینهند و سجده میکنند، خُرده میگیرد و خطّ و نشان میکشد. آقای تقوی “صلوه الیوم الجمعه” را یک عبادت حکومتی میشمارد و مانند ” سیدمحمدحسینی قزوینی” – رئیس موسسه تحقیقاتی ولیعصر- و سایر همکیشانش معتقد است که در آن باید از شرک اجتناب کرد و فقط با “اعتقاد و ایمان به اصل ولایت فقیه” به سجده رفت! یا به بیان دیگر: فقط برای “ولی فقیه” سربخاک سائید! پس – از نظر سردمداران و دست اندرکاران شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات و همکیشانشان- هرمسجدی و هر حسینیه ای که در آن نماز فقط برای خداوند یگانه اقامه بشود، در شمول ” مسجد ضرار” بشمار میرود که ضروری التخریب و واجب الامحاء است  مجمل از مفصّل این مدعا آن است که آقای تقوی و همکیشانش خواسته یا ناخواسته عهده دار ماموریتی شوم هستند که حاصلش هدم و ازاله شریعت مقدسه اسلام با استفاده از اهرمهای “نظام جمهوری اسلامی” است! یعنی “اعتقاد به خداوند را شرک خواندن، و “شرک به خداوند را” اسلام معرفی کردن  حضرت کروبی  نه فقط تخریب مساجد اهل تسنن در نقاط گوناگونی از ایران بلکه تخریب حسینیه های دراویش در شهرهای قم و بروجرد و اصفهان و… را نیز باید از این نقطه نظر مورد امعان قرار. بیگمان نخستین کسی که این نکته خطرناک را لحاظ کرد شخص جنابعالی بودید و با این درک و درایت و شجاعت و اعلام خطر بجا و به موقع نام خود را در صفحات تاریخ مبارزات حق طلبانه مردم ایران جاودانه کردید اکنون یوم تبلی السرائر است و از حضرت حق مسالت داریم که جهاد و فداکاری سرکار عالی و همه مسلمانان و اسلام دوستان ایران و جهان به زودی با همت مردانه مردم دلیر ایران به بار بنشیند و آثار خود را آشکار کند فلولا اذا بلغت الحلقوم و انتم حینئذ تنظرون و نحن اقرب الیه منکم ولکن لاتبصرون فلولاان کنتم غیر مدینین ترجعونها ان کنتم صادقین  پاریس – بیستم مرداد ماه هزاروسیصدوهشتادوهشت شمسی  دکتر سیدمصطفی آزمایش  حقوقدان، اسلامشناس و محقق در تصوف و عرفان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر