۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

دفن اموات در مزارسلطاني بيدخت با آرامش برگزار شد

صبح روز سه شنبه 19 آبانماه پيكر مرحوم محمد افكار از دراويش سلسله نعمت الهي گنابادي در مزار سلطاني بيدخت به خاك سپرده شد .

به گزارش خبرنگار سايت مجذوبان نور ؛ مراسم تشييع و تدفين اين درويش گنابادي ساعت 11 صبح ، در مزار سلطاني با حضور اهالي بيدخت و تني چند از مأمورين امنيتي اين شهر در آرامش و به دور از تنش و درگيري برگزار شد .

بنابراين گزارش اين اولين بار پس از قريب به يكسال است كه مراسم تدفين پيكر دراويش در مزار سلطاني بدون خشونت و درگيري انجام مي شود.

در 28 تيرماه 88 13يكي از دراويش ساکن بیدخت(حسین پایاب) مرحوم و پيكر ايشان عليرغم تهديد و فشار مأمورين امنيتي در آرامگاه خصوصي وي در مزار سلطاني دفن شد . متعاقب اين اقدام ، همسر و دو فرزند و يكي از بستگان آن مرحوم( حسین پایاب) و متصدي مزار سلطاني به دستور دادستان بازداشت شدند كه اين اقدام اعتراضات گسترده بستگان و بازماندگان و دراويش را در برداشت که با حضور مقابل دادستاني شهرستان گناباد،‌ خواستار آزادي فوري بازداشتيها شدند، متاسفانه اين اجتماع قانوني با دخالت ماموران ضد شورش و لباس شخصي با شلیک گاز اشك آور و ضرب و شتم دراویش به خشونت کشیده شد و عده اي نيز در اين جريان دستگير ،که پس از ساعاتي آزاد شدند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر