۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

سه روزنامه دیگر اصلاح طلب هم توقیف شدند

هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه روزنامه فرهنگ آشتی را توقیف کرد. ساعتی پس از اعلام خبر توقیف این روزنامه، خبر توقیف روزنامه آرمان نیز منتشر شد.

دبیر سرویس سیاسی روزنامه فرهنگ آشتی با تائید توقیف این روزنامه به خبرگزاری ایلنا ر گفت:طبق نمابری که از سوی هیات نظارت بر مطبوعات برای روزنامه ارسال شد،این هیات در جلسه روز دوشنبه خود حکم توقیف موقت روزنامه فرهنگ آشتی را صادر کرد. روزنامه فرهگ آشتی به مدیر مسئولی امامی ناصری اکنون در سال هفتم انتشار خود به سر می برد و دور جدید انتشار روزنامه از سه ماه پیش آغاز شده است. گفته می‌شود علت توقیف این روزنامه بر اساس ماده ۸ قانون مطبوعات بوده است.

در ماده هشت قانون فعلی مطبوعات آمده است" انتشار نشریه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با سرمایه ایرانی و اخذ پروانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزاد است . استفاده نشریات از کمک خارجی مستقیم یا غیر مستقیم ممنوع و جرم محسوب می شود."

همچنین سه تبصره این ماده تامین بودجه نشریات با مدیر مسئولی اتباع خارجی از سوی"نهضت های آزادی بخش" و همچنین دریافت بودجه تحت نظر وزارت ارشاد از اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی بلامانع اعلام شده و در تبصره سوم آن آمده است"واگذاری امتیاز نشریه به غیر اعم از قطعی ، شرطی ، اجاره و امثال آن ممنوع است و جرم محسوب می شود مگر در صورت درخواست کتبی صاحب امتیاز و تصویب هیأت نظارت."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر