۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

جزاي نقدي و 5 سال تبعيد ؛ مجازات تظلم خواهي نزد مقامات رسمي

آقاي اميرعلي محمدي لباف ، مجاز نماز دراويش سلسله نعمت اللهي گنابادي در شهر قم از سوي شعبه سوم دادگاه تجديدنظر اين استان ، به اتهام تشويش اذهان مراجع و مقامات رسمي ، به پرداخت جزاي نقدي و اقامت اجباري به مدت 5 سال در شهر بابك در استان كرمان محكوم شد .

به گزارش خبرنگار سايت مجذوبان نور ؛ اين درويش گنابادي در سال 1387 با شكايت اداره اطلاعات شهرستان قم به اتهام توهين به مقدسات از طريق پوشيدن عبا در هنگام اقامه نماز جماعت و تشويش اذهان مراجع ومقامات رسمي به دليل نامه نگاري درخصوص تخريب حسينيه دراويش در قم ، از سوي شعبه 101 دادگاه جزايي به تحمل 5 سال حبس ، 74 ضربه شلاق و 10 سال تبعيد به شهربابك محكوم شد . اين دادنامه در دادگاه تجديدنظر نيز مورد تأييد واقع شد و نهايتاً آقاي لباف در ساعت 3 بعداز ظهر روز سه شنبه 14 آبان ماه 1387، توسط نیروهای انتظامی و امنیتی و به دستور شعبه اول دادیاری اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی قم ، جهت اجرای حکم محكوميت ، دستگیر و روانه زندان شد .

اين گزارش مي افزايد ؛ با اعتراضات گسترده وكلاي مدافع آقاي لباف و به دليل مغايرت آشكار اين دادنامه با مسلمات فقهي و موازين دين اسلام ، رسيدگي مجدد اين پرونده در دستور كار شعبه سوم دادگاه تجديدنظر استان قم قرار گرفت و نهايتاً آقاي لباف از اتهام توهين به مقدسات تبرئه شد ولي مجازات شلاق به اتهام تشويش اذهان به جزاي نقدي و 5 سال تبعيد تبديل شد .

درادامه این گزارش آمده است ؛ در شرايطي اين تبديل مجازات صورت پذيرفته كه محكوميت آقاي لباف به تحمل 74 ضربه شلاق در سال گذشته در زندان قم به اجرا در آمده و بیش از 9 ماه ایشان در زندان قم بسر برده است

گفتني است آقای لباف در اردیبهشت ماه 1386 نیز به دلیل محکومیت در پرونده تخریب حسینیه شریعت در سال 1384 و امتناع از پرداخت جزای نفدی مدت 2 ماه در زندان قم بازداشت بوده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر